معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز: اماکن عمومی کمتر از سمن ها بهره مند شده اند
۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
8

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز در این نشست با اشاره به وظایف سازمان های دولتی در مدیریت شهری اظهار کرد: شهرداری در کنار سایر سازمان ها بخشی از وظایف اداره شهر را بر عهده دارد. در این میان یکی از ظرفیت های مهمی که در اختیار شهرداری قرار دارد؛ اماکن عمومی است. احمد سراج […]

پ
پ
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز در این نشست با اشاره به وظایف سازمان های دولتی در مدیریت شهری اظهار کرد: شهرداری در کنار سایر سازمان ها بخشی از وظایف اداره شهر را بر عهده دارد. در این میان یکی از ظرفیت های مهمی که در اختیار شهرداری قرار دارد؛ اماکن عمومی است.
احمد سراج تصریح کرد: اماکن عمومی کمترین بهره را از سازمان های مردم نهاد برده است و سمن ها کمتر توانسته اند در بحث کلان شهر و اهداف مدیریت شهری موثر باشند و کمتر دست یاری به سمت سمن ها دراز شده است.
وی افزود: در مجموعه مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز به دنبال استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد هستیم.
سراج بیان کرد: ارتباط معاونت فرهنگی با سمن ها به صورت به صورت موردی وجود داشته اما امیدواریم در ادامه جامع ارتباط برقرار شود و ظرفیت ها را جمع بندی کنیم.
نماینده سازمان های مردم نهاد:
استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در سراهای محله
در ادامه این جلسه نماینده سازمان های مردم نهاد اظهار کرد: همه سازمان های مردم نهاد از نظر ماهیتی فعالین اجتماعی مردم نهاد هستند. سازمان های مردم نهاد به واسطه داشتن روحیه مطالبه گری، گله مند و منتقد نیز هستند اما در کنار آن آماده ارائه راهکار نیز هستند. اما به شرطی که مسئولین و سازمان های دولتی به سازمان های مردم نهاد توجه کنند و گوش شنوا داشته باشند.
سیروس داوودی با تاکید بر اینکه برگزاری جلسات با سمن ها مداوم باشد؛ ادامه داد: ویژگی سازمان های مردم نهاد این است که غیردولتی غیرسیاسی و غیرانتفاعی هستند. به دلیل همین ویژگی ها نیز بهترین گزینه برای انجام کارهای فرهنگی هستند و به صورت تجاری به مقوله فرهنگی نگاه نمی کنند.
وی با تاکید بر اینکه سمن ها بازوی کمکی سازمان های دولتی هستند؛ بیان کرد: یکی از انتقادات اساسی به شهرداری این است که در سراهای محله جایی برای سازمان های مردم نهاد دیده شود. در حالیکه سمن ها در همه محلات فعالیت می کنند و چنانچه در سراهای محله اسکان داده شوند بهتر می توانند به مردم خدمات بدهند. امیدوارم این مورد در سراهای محله اجرایی شود.
رئیس هیئت مدیره شبکه ملی اعتیاد کشور:
انتقاد از کمبود مکان های فرهنگی و تفریحی مخصوص بانوان در سطح شهر اهواز
در ادامه این جلسه رییس هیئت مدیره شبکه ملی اعتیاد کشور اظهار کرد: افرادی که در مسائل فرهنگی وارد می شوند باید فرا فکری و هم فرا قومی عمل کنند.
داریوش مرادی شلالی افزود: امروزه اگر مشکلی در جامعه وجود دارد عمدتا از خود شهرداری ها و شورای شهر به مردم عامه وارد می شود و بیشتر آسیب ها رو خود متولیان امر به مردم می زنند.
جناح بندی های سیاسی و قوم گرایی از شهرداری و وی با انتقاد از عملکرد شورای شهر اهواز تصریح کرد: وقتی که مسئولین و نماینده ها سیاسی کاری و قوگرایی می کنند، همین روحیه مردم نیز منتقل می شود.
وی تاکید کرد: شهرداری ها باید در زمینه تعامل اقوام فرهنگ سازی کند تا به سمت توسعه پایدار برویم.
مرادی بیان کرد: یکی دیگر از ملزومات توسعه پایدار وحود شادی و نشاط در جامعه است. تا زمانی که جامعه نشاط و شادی نداشته باشد نمی تواند به سمت توسعه پایدار حرکت کند.
رییس هیئت مدیره شبکه ملی اعتیاد کشور با اشاره به محوریت نقش بانوان در توسعه جوامع بیان کرد: متاسفانه در سطح شهر کمبود مکان های فرهنگی، اجتماعی و تفریحی برای بانوان‌مشهود است. لوازم پارک ها مناسب گرو های سنی مختلف جامعه نیست. این ها به به خاطر سوء مدیریت ها و مدیرانی است در جایگاه واقعی خود ننشسته اند.
مرادی شلالی در پایان گفت: لازم است تا شهردان و مدیران مناطق مختلف شهری از میان سمن های فعال در زمینه های اجتماعی و فرهنگی مشاورانی برای خود انتصاب کرده و با تشکیل شورای مشورتی از طرفیت سازمان های مردم نهاد بیشترین بهره را ببرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.