۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
3
گفتگوی اختصاصی با مدیر عامل جمعیت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و پژوهش آسیبهای اجتماعی استان خوزستان به مناسبت روز ملی جمعیت جوان

جوان ها باید خودشان را تقویت کنند، امروز جوان ها باید خردمندی، معرفت و دانش، ایمان، همبستگی و یکپارچگی خودشان را هرچه ممکن است، تقویت کنند درست همانند مناطقی که دشمن می خواهد تقویت نشود. ( مقام معظم رهبری )   در شرایط فعلی باید جوانان باسواد و علمی و با گرفتن مشاوره از اساتید […]

نویسنده : فرزاد مرادی منبع : جمعیت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و پژوهش آسیبهای اجتماعی استان خوزستان
پ
پ

بیانیه روز ملی جوان

جوان ها باید خودشان را تقویت کنند، امروز جوان ها باید خردمندی، معرفت و دانش، ایمان، همبستگی و یکپارچگی خودشان را هرچه ممکن است، تقویت کنند درست همانند مناطقی که دشمن می خواهد تقویت نشود. ( مقام معظم رهبری )

 

در شرایط فعلی باید جوانان باسواد و علمی و با گرفتن مشاوره از اساتید دانشگاهی سکان توسعه کشور را بدست بگیرند و چالشهای فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی کشور را برطرف کنند

در شرایط فعلی کشور باید جوانان باسواد و علمی با تفکر جهادی بدور از گرایش سیاسی و مشاوره گرفتن از اساتید بر جسته کشور سکان دار توسعه کشور شوند و چالشهای فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی کشور را بر طرف کنند .مسائل اجتماعی جوانان
مسائل اجتماعی در هر جامعه ای، معمولاً شامل موضوعات و مشکلاتی هستند که افراد جامعه را نگران می کنند و تغییر یا حل آن ها موجب افزایش سلامت آن جامعه می شود.

کشور ما کشور جوانی است و جوانان بخش بزرگی از جامعه را تشکیل می دهند. در نتیجه مسائل و مشکلات آن ها بیشترین تأثیر را بر جامعه دارد. متأسفانه امروزه شاهد این هستیم که مسائل اجتماعی جوانان بسیار متعدد و متنوع و گاهی بحرانی هستند. حل کردن این مسائل قطعاً موجب افزایش سلامت، پویایی و نشاط اجتماع می شود.

در اینجا به مهم ترین مسائل اجتماعی جوانان کشور می پردازیم:

بیکاری
وقتی تحصیلات یک جوان به اتمام می رسد و او وارد جامعه می شود، انتظار دارد که وارد بازار کار شود و از مهارت ها و استعداد هایش در شغلی مرتبط با مدرک تحصیلی اش استفاده کند. اما متأسفانه همیشه این اتفاق نمی افتد.

ما در جامعه امروز با معضل خطرناک و آسیب زای بیکاری مواجه شده ایم. جوانان تحصیل کرده زیادی بیکار هستند و عده زیادی به کاری غیر مرتبط با رشته تحصیلی شان مشغول اند. متأسفانه حقوق های دریافتی هم معمولاً متناسب با مخارج زندگی نیستند و بیشتر اوقات یک جوان شاغل نمی تواند زندگی مستقلی داشته باشد.

بیکاری منجر به مشکلات مالی می شود. مشکلات مالی مانعی برای ازدواج هستند، می توانند زمینه ای را برای تمایل جوان به مواد مخدر ایجاد کنند و سلامت روانی جوانان را به خطر می اندازند.
بطور مثال اخیرا دولت تسهیلات خوبی را برای تشویق جوانان فراهم نموده است ، ولی این تسهیلات برای آن دسته از جوانان مفید است که دارای شغلی باشند که در آمد خوبی داشته باشند که دخل شان با هزینه های زندگیشان بخواند نه در وسط ماه از جیب پدرشان کمبود های زندگی خود را تامین و بر طرف کنند، و دیگر مسئله مهم اینست که یک جوان بیکار چگونه میتواند از تسهیلات وام مسکن و وام ازدواج استفاده کنند؟ مگر نباید این وامها را به دولت پس بدهد آیا جوان بیکار میتواند اقساط را باز پس بدهد؟ در خاتمه امیدوارم مسئولین همانگونه که به فرزندان خود توجه خاص دارند به جوانان جامعه هم داشته باشند در غیر اینصورت هر گونه انتظار از جوانان جهت توسعه فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی انتظار غیر منطقی میباشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.