مدیرعامل شبکه آسیب های اجتماعی خوزستان:ظرفیت سمن ها در استان بدون استفاده مانده است
۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
7

دستگاه های دولتی همکاری بیشتری با سمن ها داشته باشند و از ظرفیت بدون استفاده سمن ها  در جهت توسعه و بهبود شرایط استان بیشتر استفاده شود.

پ
پ

مدیر عامل شبکه آسیب های اجتماعی خوزستان بر ضرورت استفاده از ظرفیت سمن ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری اهوازنو ” داریوش مرادی شلالی در جلسه فعالان سازمان های مردم نهاد با حضور استاندار که روز گذشته برگزار شد؛ اظهار داشت: دستگاه های دولتی همکاری بیشتری با سمن ها داشته باشند و از ظرفیت بدون استفاده سمن ها  در جهت توسعه و بهبود شرایط استان بیشتر استفاده شود.

وی افزود: با توجه به آمارهای موجود وضعیت استان خوزستان در زمینه آسیب های اجتماعی از جمله شیوع اعتیاد، جمعیت زنان خودسرپرست و بد سرپرست،کودکان کار و بازمانده از تحصیل و ناکارآمدی برنامه های بخش دولتی به علت کمبود نیروی انسانی و متخصص در این زمینه ها، ضرورت فعالیت های سازمان های مردم نهاد بیش از پیش روشن است.

مرادی گفت: سازمان های مردم نهاد به دلیل اینکه داوطلبانه فعالیت می کنند و خود انگیخته هستند، در این زمینه ها می توانند به عنوان بازوی کمکی بخش دولتی عمل کنند.

وی ادامه داد: از این رو پیشنهاد می شود از ظرفیت و فرصت سمن هایی که در زمینه زنان خودسرپرست و بدسرپرست، کودکان کار و بازمانده از تحصیل، امنیت اجتماعی، توانمند سازی حاشیه ها و آموزش حقوق شهروندی، طرح های راهبردی و موثر دارند به طور جدی استفاده شود.

دبیر کمیته پیشگیری از اعتیاد در محیط های کاری اموراجتماعی استانداری خوزستان در خصوص توانمند سازی سمن ها نیز گفت: طبق قانون دستگاه ههای دولتی موظف به حمایت از طرح های مشروع سمن ها هستند اما تاکنون این اتفاق در استان خوزستان رخ نداده است. این امر باعث دلسردی و سرخوردگی سمن های فعال به خصوص در حوزه آسیب های اجتماعی شده است.

مرادی شلالی افزود: این در حالی است که شهرداری تهران و اصفهان با واگذاری پروژه های فرهنگی و اجتماعی خود به به سازمان های مردم نهاد نه تنها از فعالیت های مردمی حمایت کرده اند بلکه توانسته اند آسیب ها و معضلات را کنترل و پیشگیری کنند و در توانمند سازی سمن ها بسیار موثر واقع شوند.

وی با استناد به قانون اظهار داشت: طبق برنامه توسعه اول تا ششم و سند چشم انداز ۲۰ ساله توسعه کشور و از همه مهمتر اصل ۴۴ قانون اساسی، که به صراحت در آن ذکر شده فعالیت های فرهنگی، آموزشی و به خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی، با مشارکت مردم انجام شود؛ اما متاسفانه شهرداری و شورای شهر اهواز به عنوان متولیان اصلی سلامت روحی و روانی شهروندان از این کار دوری کرده اند.

مرادی افزود: همین مسائل دست به دست هم داده اند تا متاسفانه استان ثروتمند و زرخیز خوزستان در زمینه آسیب های اجتماعی هم پیشتاز شود و این مایه تاسف و دردمندی است.

مدیر عامل جمعیت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و پژوهش آسیب های اجتماعی استان خوزستان با اشاره به انتخابات شورای شهر پنجم، اظهار داشت:  با توجه به انتخابات شورای شهر و احتمال تعیین شهرداران جدید، از استاندار محترم تقاضا می شود ضرورت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و همکاری با سازمان های مردم نهاد را در احکام شهرداری ها مورد تاکید قرار دهند.

وی همچنین  ضمن تاکید بر نقش مطالبه گری سازمان های مردم نهاد گفت: سمن ها به عنوان پیشتازان مطالبه ی حقوق رفاهی و اجتماعی شهروندان، در صف مقدم جامعه بوده و هستند و جهت تحقق حقوق شهروندان در کنار مسئولان دلسوزی که آسیب های اجتماعی را به خوبی درک کرده و تا کنون با سمن ها در کاهش معضلات اجتماعی و رفاهی استان همسو بوده اند؛ خواهند ایستاد و نهایت همدلی و همفکری و تعامل را خواهند داشت.

مرادی شلالی تاکید کرد: اما در کنار این تعامل، به طور جدی و قاطع با مسئولینی که بخواهند از شکیبایی و صبر مردم در جهت منافع شخصی خود بهره برداری کنند؛ به شدت و بدون هیچ ملاحظه سیاسی و جناحی مقابله و برخورد و در افشای افراد فرصت طلب درنگ نکرده و آنان را به دستگاه های قضایی و امنیتی معرفی خواهند کرد.

وی در پایان گفت: امیدوارم سازمان های مردم نهاد و مسئولین با پیروی از ارزشهای انقلاب اسلامی در توسعه استان خوزستان، در یک صف منسجم و کارآمد گام های موثری بردارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.