لزوم‌ تاسیس مراکز مشاوره در محیط های کارگری برای مقابله با اعتیاد
۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
5

رییس کمیته پیشگیری از اعتیاد در محیط های کارگری خوزستان گفت: تا زمانی که مراکز مشاوره ای در شرکت ها و سازمان ها تاسیس نشود، مشکل بیماری اعتیاد و آسیب‌های آن در ادارات و جامعه به قوت خود باقی خواهد ماند؛ چرا که سم زدایی فیزیکی تنها ۵ درصد از روند ترک اعتیاد است. داریوش […]

پ
پ

رییس کمیته پیشگیری از اعتیاد در محیط های کارگری خوزستان گفت: تا زمانی که مراکز مشاوره ای در شرکت ها و سازمان ها تاسیس نشود، مشکل بیماری اعتیاد و آسیب‌های آن در ادارات و جامعه به قوت خود باقی خواهد ماند؛ چرا که سم زدایی فیزیکی تنها ۵ درصد از روند ترک اعتیاد است.

داریوش مرادی در جلسه هماهنگی پیشگیری از شیوع مواد مخدر در محیط های کارگری که به میزبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان برگزار شد، ضمن ارائه عملکرد ۶ ماه این کمیته، درباره اهداف این جلسه، اظهار کرد: بررسی طرح های پیشنهادی پیشگیری از شیوع اعتیاد در محیط های کارگری و چگونگی تست غربالگری اعتیاد و آموزش در محیط های کاری استان از جمله اهداف این جلسه بود.

وی افزود: با توجه به اینکه کار پیشگیری از اعتیاد در محیط های کارگری بسیار تخصصی است، باید از متخصصین و سازمان های مردم نهاد که تجربه کافی در این زمینه دارند، بهره جست، اما آنچنان که انتظار میرود این کار صورت نگرفته است.

مرادی ادامه داد: متاسفانه برخی از مدیران و مسوولان دستگاه ها فکر می کنند افراد مبتلا به اعتیاد با ۲۸ روز بستری در کمپ های ترک کاملا از لحاظ بیماری و ابتلا مواد مخدر سم زدایی می شود، در حالیکه این دیدگاه بسیار مردود و غیر علمی است.

رئیس کمیته پیشگیری از اعتیاد در محیط های کارگری خوزستان تاکید کرد: سم زدایی فیزیکی که در کمپ های ترک اعتیاد انجام می شود تنها  ۵ درصد از سم زدایی است و ۹۵ درصد مهم دیگر خدمات مشاوره ای و کارگاه های آموزشی و توزیع بسته های آموزشی بین کارکنان و خانواده های آنان است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مراکز مشاوره ای در شرکتها و سازمانها تاسیس نشود مشکل بیماری اعتیاد و آسیب های آن در ادارت و جامعه به قوت خود باقی خواهد ماند.

مرادی تصریح کرد: در آینده کمیته مذکور اهداف کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت را به تصویب خواهد رساند که پیشگیری از اعتیاد بصورت علمی انجام شود و کلیه شرکت ها موظف می شوند از این سیاست های این کمیته برای حفظ سلامت محیط های کاری خود، پیروی کرده و از اقدامات جزیره ای و خود سرانه در امر مشاوره و آموزش به کارکنان خود و خانواده های آنان خودداری کنند.

رئیس کمیته پیشگیری از اعتیاد در محیط های کارگری خوزستان هدف از اجرای این سیاست را رسیدن به نتیجه مطلوب در امر پیشگیری از اعتیاد و حفظ سرمایه نیروی فکری و جسمی کارکنان و کانون گرم خانواده کارکنان عنوان کرد و گفت: در آینده آموزش پیشگیری بر مبنای شرایط کاری و موقعیت شغلی کارکنان شرکت طراحی و عملیاتی خواهد شد.

وی تاکید کرد: کلیه مدیران شرکت ها ملزم به اجرای تصمیم گیری های آتی این کمیته هستند؛ چرا که این کمیته از ظرفیت بالای علمی و تخصصی برخوردار است و این آمادگی دارد که خدمات آموزشی و مشاوره ای را به دیگر شرکتها ارائه بدهد.

مرادی اشاره کرد: کمیته پیشگیری از شیوع اعتیاد در محیط های کارگری آمادگی دارد خارج از ساختار کمیته، از ظرفیت فکری و تجربه دیگر شرکت ها نیز بهره گیری مطلوب نماید.

رئیس کمیته پیشگیری از اعتیاد در محیط های کارگری استان خوزستان عنوان کرد: انتظار میرود مدیران برای جلوگیری از خسارات احتمالی مالی و جانی کارکنان خود توسط دیگر همکاران مبتلا به بیماری اعتیاد، با کمیته پیشگیری از اعتیاد استان خوزستان همکاری تنگاتنگ و صمیمی داشته باشند. همانطور که نمایندگان شرکت های عضو کمیته در امر پیشگیری در محیط های کاری دو گام از دستگاه های دولتی جلوتر هستند.

گفتنی است: در این جلسه نمایندگان شرکت های کشت و صنعت امیرکبیر، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، شرکت صنایع فولاد خوزستان، پالایشگاه آبادان، عبادی و باوی کارشناسان پیشگیری از اعتیاد حضور داشتند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.