سمن ها دیدبان های واقعی حقوق اجتماعی شهروندان هستند
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
11

انتخابات تعیین نماینده سمن های استان خوزستان، ١٩ مهرماه در خانه سازمان های مردم نهاد برگزار می شود.به همین منظور مدیر عامل جمعیت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و پژوهش آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از کاندیداهای این انتخابات برنامه های خود را تشریح کرد. مدیرعامل جمعیت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر […]

پ
پ

انتخابات تعیین نماینده سمن های استان خوزستان، ١٩ مهرماه در خانه سازمان های مردم نهاد برگزار می شود.به همین منظور مدیر عامل جمعیت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و پژوهش آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از کاندیداهای این انتخابات برنامه های خود را تشریح کرد.

مدیرعامل جمعیت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و پژوهش آسیب های اجتماعی خوزستان به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات نماینده ی سمن های استان خوزستان در گفت و گو با هانا نیوز گفت: تمامی سمن ها فرهیختگان و دیدبان های حقوق رفاهی و اجتماعی شهروندان هستند. بدون شک همه افراد دلسوز در تلاش هستند تا در زمینه ی نوع فعالیت خود گام های مثمر ثمر تری برای جامعه برداشته و در کنار دولت ها به روند توسعه کمک کنند.

داریوش مرادی افزود: برنامه های عملیاتی جمعیت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و پژوهش آسیب های اجتماعی برای ارتقا کیفی کار سمن ها ایجاد کارگاههای فوق تخصصی برای توانمندسازی سمن ها، واگذاری پروژهای فرهنگی و اجتماعی از سوی دستگاههای دولتی به سمن ها و نیز
اجرائی شدن قانون هائی که تصویب شد اما اجرائی نشده می باشد.

وی به ایجاد صندوق حمایت از پروژه های فرهنگی و پژوهشی سمن ها اشاره کرد و در ادامه گفت: حذف مالیات از پروژهای واگذاری از سوی دستگاهها به سمن ها، دفتر منطقه ای در مناطق چندگانه اهواز برای نشست سمن های هر منطقه،
سفرهای استانی ، کشوری و شهرستانی برای سمن ها جهت انتقال تجارب برای ارتقا علمی سمن ها و آشنایی با عملکرد دیگر سمن های کشور از دیگر برنامه های بنده هست.

این کاندیدای انتخابات سمن ها خاطر نشان کرد: دریافت حکم مشاوره برای سمن ها در شهرداری ها جهت راهنمائی شهروندان نسبت به حقوق شهروندی، برقراری و ایجاد تعامل بین دستگاههای دولتی و سمن ها، تقسیم کار بین سمن ها که هر سمن فقط در حوزه تخصصی خود فعالیت و پروژه دریافت کند و نیز تشکیل کمیته های تخصصی( آسیبهای اجتماعی ، محیط زیست ، میراث فرهنگی ، حقوق شهروندی ، امور بانوان ، کودکان کار، حقوقی ، معلولین ) در لیست برنامه ها قرار دارد.

مرادی افزود : اخیرا درخصوص وام ودیعه دفتر برای سمن ها نامه ای را به نماینده مجلس نوشتم که به مبلغ صد میلیون وام قرض الحسنه با بهره ۶ یا ۴ درصد بصورت دراز مدت اختصاص داده شود خوشبختانه نامه فوق به بانک مرکزی ارجاع شده انشاالله با پیگیرهائی که در آینده صورت خواهد گرفت عملی می شود.

مدیر عامل جمعیت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و پژوهش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: تمام برنامه های من به همت خرد جمعی عزیزان سمن ها بستگی دارد آن هم در یک شورای مشورتی واقعی نه اسمی و غیرعملی. امیدوارم با همت بلند و تلاش بی وقفه بتوانیم به برنامه های تعیین شده دست یافته و در کمک به ساختن جامعه ای سالم و پویا نقش موثری ایفا کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.