جلسه هیئت مدیره شبکه ملی اعتیاد کشور با رییس پلیس مواد مخدر کشور برگزار شد
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
7

شبکه ملی اعتیاد کشور بنا به اهمیت ویژه و دغدغه رهبری و دولت در امر پیشگیری از اعتیاد در کشور و درمان تشکیل شده تا بتواند در حفظ سلامت سرمایه های اجتماعی حرکتی منسجم داشته و تعاملی میان سمن هاو امر درمان و پیشگیری بوجود آورد.

پ
پ

در این جلسه رییس هیئت مدیره شبکه ملی سمن های اعتیاد کشور ضمن تبریک هفته ی نیروی انتظامی افزود: شبکه ملی اعتیاد کشور بنا به اهمیت ویژه و دغدغه رهبری و دولت در امر پیشگیری از اعتیاد در کشور و درمان تشکیل شده تا بتواند در حفظ سلامت سرمایه های اجتماعی حرکتی منسجم داشته و تعاملی میان سمن هاو امر درمان و پیشگیری بوجود آورد.

داریوش مرادی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم تا به خوبی از ظرفیت عالی سمن ها بهره ببریم وخدمات مفید ارائه دهیم.

وی در ادامه افزود: باید جامعه را به مضرات و سوء مصرف مواد مخدر آگاه کردو خانواده ها، محیط های کاری و آموزشی را مستقیما واردمقوله ی آموزش و پیشگیری نمود و همچنین برای رسیدن به اهداف در این زمینه ،نیاز به انسجام و هماهنگی بین دستگاه های دولتی و سازمانهای مردم نهاد است .

مرادی گفت: در امر مبارزه با اعتیاد باید به طور اجماع، بر اساس اجتماع محور و بومی سازی (محلی) عمل کرد و خانواده ها را بیش از این نسبت به مضرات مصرف مواد مخدر حساس وبخوبی آگاه کرد. دستگاه های دولتی باید طبق قانون توسعه اقتصادی کشور و قانون چشم انداز بیست ساله کارهای آموزشی، پژوهشی، پیشگیری و درمان را برون سپاری و به سمن ها واگذارکنند.

رییس هیئت مدیره شبکه ملی سمن های اعتیاد کشوری یادآور شد: بخاطر اینکه در امر پیشگیری و درمان به نتیجه مطلوب و سازنده ای برسیم سعی خواهیم کرد با هماهنگی وزارت بهداشت، پلیس مواد مخدر و سازمان بهزیستی هماهنگی لازم را بوجود آوریم که در استانها از طریق شبکه، سمن های کاملا علمی و تخصصی را به دستگاه های دولتی معرفی کنیم تا از توانایی آنان در امر آموزش بهره مند شویم.

وی گفت: تا رسیدن به اهداف پیشگیری و درمان اعتیاد، راهی سخت وبس دشوار و طولانی در پیش داریم که انشاءالله با همدلی و همفکری و تعامل متقابل، راه را هموار خواهیم کرد. دولت از خانواده افرادی که جهت درمان به کمپ ها مراجعه می کنند حمایت جدی (مالی و معنوی) بعمل آورد تا خانواده ها دچار آسیب های اجتماعی وخیم تری نشوند و زمانی که فرد سم زدائی شد باید در جهت رفع مشکلات معیشتی زندگی و کاری آنان نهایت همکاری را کرده در غیر این صورت، درمان شخص معتاد هیچ گونه ارزشی نخواهد داشت و فرد معتاد ممکن است دوباره به سوی معضل اعتیاد برگردد.
مرادی همچنین از نیروی انتظامی رییس پلیس مواد مخدر استان خوزستان، معاونت امور اجتماعی نیروی انتظامی ، رییس پلیس فتا و شورای هماهنگی مواد مخدر استان خوزستان و بخاطر همدلی و تعامل بسیار عالی آنان با سمن های خوزستان درامر پیشگیری ، آموزش و درمان تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه سردار زاهدیان ، رئیس پلیس مواد مخدر کشور از حضور هیئت مدیره شبکه ملی اعتیاد سمن های کشور به گرمی استقبال کرد و افزود: در امر پیشگیری از اعتیاد با تمام رئیس محترم و پرتلاش پلیس مواد مخدر استانهای سراسر کشور که همواره با تمام وجود در تلاش برای مبارزه با مواد مخدر بوده و هستند و دراین راه شهدای زیادی را تقدیم ملت شریف ایران نمودند. در استانها هماهنگی لازم بعمل آمده که همکاری فشرده و منظمی با سمن ها داشته باشند که خدا را شکر این تعامل به وجود آمده است.

سردار زاهدیان افزود:
تمام سعی و توان پلیس مواد مخدر این است که در سراسر کشور تعامل و همدلی فعلی بین سمن ها و پلیس مواد مخدر ا در امر پیشگیری ، آموزش و درمان افزایش بدهد.

وی در ادامه گفت: سمن ها باید در امر پیشگیری بطور تخصصی در مرکز آموزشی ، محیط های کاری و محلات ورود کنند چرا که آموزش برای افرادی که اعتیاد را ترک می کنند و یا در خطر ابتلا به مواد افیونی مخدر هستند از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی در پایان گفت: سازمانهای مردم نهاد کشور از پتانسیل علمی بالائی برخودار هستند و ظرفیت بسیار عالی در امر پیشگیری از اعتیاد در جامعه است و کلیه دستگاههای دولتی باید از این ظرفیت ارزشمند معنوی حداکثر استفاده را بکنند و آنان را بطور جدی در کارهای فرهنگی و آموزشی خود مشارکت بدهند.

وی گفت: پلیس مواد مخدر کشور کلیپ آموزشی و برشور های زیادی را در خصوص آموزش پیشگیری از اعتیاد و ترک مواد مخدر تهیه نموده و در اختیار مردم قرار داده است.

وی ابراز امیدواری کرد: انشالله روزی برسد که هیچ معتادی در کشور نداشته باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.