باوجودتحریم هامبارزه باموادمخدر در اولویت ماست
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
7

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: باوجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا؛ در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت‌های خود را افزایش دادیم.

پ
پ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما سردار اسکندر مومنی در حاشیه دیدار ویدئو کنفرانسی با خانم غادا فتحی والی رئیس مقر اروپایی سازمان ملل متحد در وین و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد گفت: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر اعلام و تاکید شد برغم شرایط کرونایی و اینکه تمامی فعالیت‌ها در دنیا تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است و برغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا؛ جمهوری اسلامی همچنان در حوزه مبارزه با مواد مخدر پیشتاز است.
وی گفت: امسال درگیری‌ها در بخش مبارزه با مواد مخدر ۱۳ درصد و کشفیات ۲۶ درصد افزایش داشته است.
مومنی ادامه داد: در هفت ماه امسال حدود ۷۰۰ تن مواد مخدر کشف شد که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۶ درصدی نشان می‌دهد.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در ماه جاری یک محموله دو تنی هروئین خالص به مقصد کشور‌های اروپایی کشف شد که اگر این محموله به آن سمت منتقل می‌شد مطمئنا مشکلات زیادی را برای ان جوامع ایجاد می‌کرد.
وی گفت: برغم تمامی تحریم ها، اما نیروی انتظامی و تمامی نهاد‌های امنیتی فعالیت خود را در این زمینه مضاعف کرده اند.
اقدامات خوب در حوزه درمان
وی افزود: در حوزه درمان نیز جمهوری اسلامی اقدامات خوبی انجام داده است و حتی در تحقیقاتی که انجام شده، تریاک، ماده‌ای سرطان زا از سوی دانشمندان ایرانی اعلام شده که مورد تایید مجامع بین المللی بهداشتی نیز قرار گرفته است.
سردار مومنی گفت: راه اندازی دو مرکز بازپروری برای زنان در پایتخت و طرح یاریگران زندگی از اقدامات جمهوری اسلامی بود که بسیار مورد تقدیر قرار گرفت.
افزایش تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: ما همچنین نگرانی خود را از افزایش تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان اعلام کردیم، زیرا تولید مواد مخدر صنعتی نیاز به دانش روز دارد و این میسر نیست به جز کمک غربی‌ها و آمریکا که ممکن است بزودی دامن خود کشور‌های غربی را فرا بگیرد.
وی گفت: متاسفانه دنیا بر این باور است که جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه‌های دینی و قوانین با مواد مخدر برخورد می‌کند و اگر کمکی هم انجام نشود این مبارزه به صورت مداوم خواهد بود و مجبور به همکاری نمی‌شوند.
خارجی‌ها باید پای کار بیایند
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در بخش داخلی مبارزه افزایش خواهد داشت، اما در بخش ترانزیت باید به گونه‌ای رفتار کنیم که مبارزه بر اساس اقدامات و کمک‌های کشور‌های خارجی باشد و آن‌ها مجبور شوند تا به جمهوری اسلامی ایران کمک کنند.
وی گفت: همچنین در این ویدئو کنفرانس لیستی از تجهیزات مورد نیاز مبارزه با مواد مخدر را ارائه دادیم و گرچه در یک سال اخیر کمک‌هایی انجام شده است، اما کافی نیست.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: ارسال سگ‌های موادیاب و اسکنر و تجهیزات آشکارساز از این جمله بود که قرار شد مجددا لیست تجهیزات را بفرستیم تا اقدام‌هایی در این زمینه صورت گیرد.
وی گفت: مذاکرات خوبی صورت گرفت و خیلی صریح دیدگاه‌های خود را در این زمینه بیان کردیم و امیدواریم این کمک‌ها در عمل صورت گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.