۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲:۵۶
3
پیام تبریک مهندس مرادی به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات بین الملل

بیست و هفتم اردیبهشت‌ ماه روز جهانی روابط‌ عمومی و ارتباطات است. این روز صرفا یک عنوان در صفحات تقویم نیست، بلکه سر فصلی است از تعهد، تخصص، علم و هنر     به گزارش روابط عمومی جمعیت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و پژوهش آسیبهای اجتماعی استان خوزستان، مهندس فرزاد مرادی پیامی به […]

نویسنده : فرزاد مرادی منبع : جمعیت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و پژوهش آسیبهای اجتماعی استان خوزستان
پ
پ

بیست و هفتم اردیبهشت‌ ماه روز جهانی روابط‌ عمومی و ارتباطات است. این روز صرفا یک عنوان در صفحات تقویم نیست، بلکه سر فصلی است از تعهد، تخصص، علم و هنر

 

پیام تبریک مهندس مرادی به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات بین الملل

 

به گزارش روابط عمومی جمعیت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و پژوهش آسیبهای اجتماعی استان خوزستان، مهندس فرزاد مرادی پیامی به مناسبت گرامی داشت این روز صادر کردند:

روابط عمومی یک شغل نیست بلکه یک ویژگی اخلاقی و انسانی است و بی‌ جهت نیست که مرحوم دکتر نطقی بنیانگذار علم روابط عمومی در ایران می فرمایند: روابط عمومی یک شغل اداری نیست بلکه یک شوق اداری است، چرا که تمامی فعالان در این حوزه با عشق، شور و نشاط، بهره گیری از تکنولوژی روز و ایده های نو و همچنین تزریق هنر و تفکر خلاق در حوزه‌ی اداری گام بر می‌دارند و روحشان با ایستایی و سکون منافات دارد.

کار روابط عمومی کار دل است. مراسمی که بر پا می شود وقتی همه آرام روی صندلی‌ هایشان به چیزی جز برنامه‌ ها توجهی ندارند، قلب توست که با سرعتی مضاعف در سینه می‌ تپد و نگران لحظه لحظه اجرای برنامه هستی، وقتی همه در حال ترک محل برگزاری برنامه هستند، این تو هستی که در ذهنت نقاط ضعف را یاد آوری می کنی؛ داشتن دغدغه‌ ی بر گزاری گرد همایی‌ ها، شرکت در نمایشگاه و یا بر پایی مراسم مختلف، مرور کنداکتور یا همان سین برنامه، استرس دریافت به موقع بروشورهای چاپی، بنر و استند و نصب به موقع در محل مناسب مراسم، پیگیری‌ های تلفنی ایاب و ذهاب میهمانان، تنظیم صورت جلسات گزارش‌ های مدیریتی، تولید و ارسال به موقع خبر و دریافت باز تاب آن‌ ها، به‌ روز رسانی وب‌ سایت و رصد ایمیل‌ ها، شرکت در مراسم سوگواری یا خوشحالی از دریافت خبری خوش و بسیاری نمونه‌ های دیگر از این دست است که روابط عمومی ها سکانداری آن را بر عهده دارند. اینجاست که اگر عشق به کار نباشد نمیتوان در این حوزه وارد شد.

روابط عمومی در ایران علیرغم همه مشکلات پیش رو که طبیعت یک جامعه بالنده و در مسیر توسعه و پیشرفت است،‌ خوشبختانه به سوی ایفای نقش حرفه ای خود و اثر گذاری بیشتر در مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بین المللی گام بر می دارد.

اینک و حال که بعد از سالها تلاش و پیگیری مستمر دست‌اندرکاران روابط عمومی و جامعه ارتباطات کشور، نتیجه این اقدامات برای نامگذاری روزی با نام روابط عمومی به ثمر نشسته است، ‌باید تلاش کنیم تا بتوانیم اهدافی را که برای ثبت چنین عنوانی در تاریخ رسمی کشور در نظر داشته ایم بیش از پیش محقق کنیم. این موضوع هنگامی اهمیت بیشتری پیدا می کند که در نظر داشته باشیم۲۷ اردیبهشت ماه روزی است که در سطح جهانی نیز به عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است.

روز ۲۷ اردیبهشت، تداعی کننده اهمیت و نقش روز افزون این بخش از دانش بشری است که با به خدمت گرفتن انواع هنرها، به قلب تپنده مجموعه های مختلف تبدیل شده و امروزه تصور فعالیت هیچ نهاد و سازمانی بدون فعالیت های این بخش، اعم از ارزیابی قدرت و ضعف سازمان ها تا شکل دهی افکار عمومی و برقراری ارتباطات درون و برون سازمانی، بیش از پیش دور از ذهن می نماید.

روز روابط عمومی بهانه‌ای است تا بار دیگر به همدیگر یادآوری کنیم،‌ نمادهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو ساز و کارهایی هایی همچون توزیع عادلانه اطلاعات، روشن‌گری افکارعمومی، مردم مداری و احترام به حقوق انسان ها به منظور افزایش سطح مشارکت مردمی است که بدون هیج شک و مجامله ای ماموریت انجام آن به عهده مدیریت روابط عمومی سازمان‌ها، نهادها، شرکت ها و دیگر مراکز اجتماعی، سیاسی، فرهنگی،‌ اقتصادی و مجموعه سازمان های دولتی و خصوصی است.

فرا رسیدن این روز را صمیمانه به تمامی دست اندر کارانِ سختکوشِ حوزه‌ ی روابط عمومی تبریک و تهنیت می‌ گوییم و برای آنان در این مسیر دشوار، حساس و مسئولیت آفرین آرزوی توفیق روز افزون دارم.

 

فرزاد مرادی، رییس روابط عمومی جمعیت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و پژوهش آسیبهای اجتماعی استان خوزستان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.