افراد معتاد پدران پوشالی و مادران سلطه جو دارند
۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
11

تحقیقات انجام شده بیانگر آن است که در خانواده معتادان عملا یک طرح کلی حکم فرما است که در آن پدران پوشالی و مادران سلطه جو وجود دارند. دکتر غلامعلی لیاقت ، متخصص خانواده درمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر ، اظهار داشت: در خانواده های معتادان مادر یک عضو مسلط بوده که […]

پ
پ

تحقیقات انجام شده بیانگر آن است که در خانواده معتادان عملا یک طرح کلی حکم فرما است که در آن پدران پوشالی و مادران سلطه جو وجود دارند.

دکتر غلامعلی لیاقت ، متخصص خانواده درمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر ، اظهار داشت: در خانواده های معتادان مادر یک عضو مسلط بوده که در عین حال نسبت به فرزند خود سهل انگاری روا داشته و بیش از اندازه به فرزند خود آزادی داده است.

به گفته وی، این گونه مادران نسبت به فرزند خود در دوران کودکی بیش از اندازه توجه نشان می دهند و او را به اصطلاح ” عزیز دردانه ” تربیت می کنند. عضو سابق هیئت علمی دانشگاههای نیویورک ، درباره خصوصیات فرزندان معتاد افزود: دختران معتاد در خانواده در رقابت و ستیز آشکار با مادران شان هستند. این افراد قدرت طلب و دارای پدران بی کفایت و سهل انگار هستند.

لیاقت، پدران افراد معتاد را مردانی کناره گیر ، بی تفاوت ، ضعیف و در بعضی موارد غایب در خانواده دانست و گفت: پدران این عده نسبت به فرزندان خود در مقایسه با پدران افراد غیر معتاد ، روابط پدر فرزندی کاملا سرد ، سخت و یکنواخت دارند که این روابط در معتادانی که هروئین تزریق می کنند به نسبت آنانی که هروئین می کشند ، بیشتر است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.